• Undervandsjagt Modul 2: Fisk og hvor man fanger fiskene

Det drejer sig om at fange fisk under vandet, det er dig mod fisken og der bruges kun den luft du har i lungerne. I modul 2 gennemgår vi de forskellige arter som man kan møde på sine fisketure i Danmark, og det meste af norden. Fiskenes leve steder og ikke mindst hvordan man skal fange dem, og hvor man kan gange dem.
    Undervisningen starter som hovedregel kl 10.00, men kan pga. pågældende lokalitet variere lidt. Modulet henvender sig til både til uøvede og nye uv-jægere, men også uv-jægere som har en del rutine i forvejen kan få noget ud af dette modul. Typisk vil teori og praktik være afsluttet omkring kl 18.00. Da vi spiser fiskene på bål, eller gril efter undervisningen kan det godt blive sent før at vi er helt færdige, med at fortælle dykkerhistorier fra både udland og indland.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at fisk er ikke nemme at fange, og jo sværere fisk man fanger des større er glæden også. Det er for dig som ny eller rutineret undervandsjæger utrolig vigtigt at have kendskab til hvordan de forskellige arter opføre sig, før man kan have held med undervandsjagten.

I norden er der flere fiskearter som er interessante for ens fiskeri, og mange af de erfaringer man laver kan overføres til tilsvarende fisk ander steder i verdenen.

Mondul 2 : Fisk og hvor man fanger fiskene
    Hvilke fisk kan man fange og hvor er det lige man fanger disse fisk.
    Ligeledes kommer vi ind på hvornår de forskellige arter bør fanges
    Derefter er det i vandet og fange fisk !
    Efter dykket renser of tilbereder fiskene i fælleskab.

Deltagere som er under 18 skal have en tilladelse fra værge eller forældre om at deltage på kurset, samt den fornødne fysiske formåen.

Medbring:
    Frysetaske, med frost elementer - Det er vigtigt at vores fisk kan holde sig!
    Overnatnings grej - Telt, sovepose, underlag, varme trøjer
    Regntøj - Et must for uv-jægere!
    Knive til at rense fisk.
    Komplet dykkerudstyr : Dragt, Harpun, Sokker, Hansker, Bøje, Maske, Snorkel, Finner, Fishkeeper/stringer, Blybælte, Kniv, Taske, Lygte.
    (der kan lånes i begrænset omfang - en del, masker, en del, harpuner, en del bøjer, en del lygter, en del stringers, få knive, meget få dragte)
    Kogegrej og spise redskaber.
    Kryderier, salt peber mv.!

Udenfor skema - reparation af udstyr man har destrueret undervejs, hyggesnak, intermistisk madlavnig, rensning af fisk.

Kursus pris 595 dkr pr. dag, dertil kommer en del kørsel.
    Antal deltagere - minimum 4 - maks 12.
    Kontakt:
    Timo Jattu
    Telefon: 28 45 50 40
    Comments 4 Comments
    1. topp75's Avatar
      topp75 -
      I hvilken del af landet foregår dette arrangement?
    1. Timo_Denmark's Avatar
      Timo_Denmark -
      Hej Topp75 - det kan faktisk foregå overalt i DK, det kommer lidt an på om det er noget som jeg selv arrangere eller noget jeg bliver booket til.. Tidligere har vi været i på halskov rev, Reersø, Sjællands odde, Helsingør, Stævns, Møn, Hundested, mv. så det er primært et spørgsmål om hvor vi aftaler at dykke.
    1. topp75's Avatar
      topp75 -
      Tak for svaret,

Jeg kunne godt være interesseret næste gang du sætter noget sammen på Sjælland. Når næste tur begynder at tage form, så skriv venligt til topp75@yahoo.com, så er det muligt, at jeg napper en af pladserne.

Mvh. Christian Topp
    1. topp75's Avatar
      topp75 -
      Hej Timo,

Fik du beskeden? Jeg kan også sms'es på 61680368..

Mvh. Christian Topp
  • Timo´s Videos

• Aktiviteter